Installation af Robotplæneklipper
Vi er glade for at du overvejer Københavns Maskinservice ApS som partner til din nye bedste ven i haven.
Vi kan slet ikke vente til at komme og montere den i din have, og herunder har vi svaret på nogle af de mest almindelige spørgsmål.
Har du flere spørgsmål, er du mere end velkommen til at ringe eller skrive til os.
Hvad indeholder installationen?
Vi har alle nødvendige materialer med. Kabler, samlere, ladestation, robot og evt. tilbehør er inkluderet.
Installationen indeholder montering af kanttråd samt opsætning af maskine. Vi sørger for at alting.


Oprydning i haven:
Inden vi kommer og montere skal der være god plads. Rundt langs kanterne af området skal hæk klippes ind og træer klippes til. På hele plænen skal grene, affald, krukker, havemøbler, hundelorte ol. fjernes inden, så vi let og ubesværet kan komme rundt. Er du i tvivl så giv os et ring. Hvis der er nyeanlagt græs skal vi gøres opmærksom på dette. Rullegræs skal gerne have ligget i ca 4 uger inden. Du kan teste ved at forsøger at løfte tørven op fra siden. Hvis den sidder fast er det klar til os.
Flisearbejde:
Flisegange/fliseområder der skal krydses Eks hvis robotten skal ind og stå på en terrasse eller krydse en sti.


Ø eller Afgrænsning:
Dette forstås som fritstående objekter i plænen, såsom træer, bede ol. Det der som udgangspunkt definerer en ø, er noget som robotten kan sidde fast ved. Et træ med synlige skrå rødder, et bed med løs jord osv. Faste objekter lader man bare robotten køre ind i, så vender den selv om. Tag et billede og send til os hvis du er i tvivl.
Rødder og skjulte sten
Vi lægger kablerne i jorden med en maskine. Maskinen kan ikke tykke sig igennem byggeaffald, gamle fliser og kraftige rodnet. Enten kører vi udenom her, eller også vil det blive lavet manuelt og her løber der omkostninger på afregnet ved timepris.


Forgæves kørsel
Hvis der er aftalt en monteringsdag, og vi ikke kan tilgå haven som aftalt(låst port ol.), haven ikke er opryddet(affald, havemøbler uklippet hæk), ufærdig græsplæne efter nysåning eller andet der umuliggør arbejdet.
Forgæves Kørsel: 1495,-
Er du i tvivl kan du sende billeder af din have, og vi kan lave et fast tilbud til dig.
Skal jeg være hjemme?
Du behøver ikke være hjemme når vi kommer. Er du i tvivl om der er forberedt godt nok, er du velkommen til at sende os nogle billeder af din have og give os et ring SENEST dagen før monteringsdatoen.
Husk at sikre der er tilgængelig strøm samt, at du har fundet en god plads til ladestationen. Ring eller send et billede, så skal vi nok hjælpe med at vurdere placeringen.
Husk at vi ikke kan have vores udstyr med op og ned af trapper. Ring for
en løsning på dette min 1 uge før.


Skal der være strøm?
Ja. Alle robotter skal forsynes med alm. 230V. Der medfølger 10m. kabel til ladestationen (nogle modeller dog kun 3m), og der kan tilkøbes op til 20 m. Transformeren kan godt tåle at sidde ude og er IPX4-godkendt (regn-tæt og skal monteres min. 30cm over jorden). Kablet fra transformeren kan graves ned. Vi fastgører det med pløkker ved montering oven på jorden.
Transformer til 300-serien er integreret i stikprop. Transformer til 400-serien skal monteres på en væg ved siden af udtag (et bræt eller lignende kan også bruges).
Hvis din robot er købt med Automower Connect eller Stihl Connect
Husk at installere Automower Connect eller Stihl Connect app’en INDEN vi kommer og opret en bruger så du er klar. Så skal montøren nok guide dig.
Google Play: (Android)
Stihl Connected og Automower Connect
App Store: (Iphone)
